Kampot - Ha Tien - Phu Quoc - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Kampot - Ha Tien - Phu Quoc - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Kampot - Ha Tien - Phu Quoc

Blijf op de hoogte en volg Michael

21 Juli 2015 | Vietnam, Ba Keo

Om 6h30 opgestaan.. Deze morgen bezoek aan Bokor.. Dit is letterlijk in het water gevallen.. Enorm hevige regenbuien! Ik dacht meteen om de berg op te rijden is het niet veilig.. M'n zak gemaakt voor de check-out.. Tuc Tuc driver stond om 8h op de afgesproken plek.. Met hem overlegd en besloten niet naar Bokor te gaan.. De tapas bar is nog gesloten.. Dus moet ik nog wachten om uit te checken.. Dan maar gaan ontbijten.. In de zelfde bar als gisteren.. Het is hier heerlijk om te zitten ! Ik zie wel wat opklaringen, maar de wind is er nog steeds.. Mijn weer app is al wat gunstiger dan 2 uur geleden.. Maarja, nu zal ik, als het wat mee zit, een nacht vroeger op het eiland zitten.. Dan maar eens checken voor een toffe plek om te slapen.. :-)

____

Na het ontbijt ben ik terug naar m'n kamer gegaan.. De bar beneden was maar tegen 10h open.. En kon toen pas uitchecken.. Zij hebben toen ook de driver terug opgebeld om mij naar Ha Tien te brengen.. Een paar minuten later stond hij daar.. Een vriend van de Tuc Tuc driver van de dag voordien.. Deze spreekt vietnamees en kan het land in en uit.. Maar geen woord engels.. Een uurtje later was ik aan de border.. Waar ik slechts 10min moeten wachten heb.. Uitchecken uit cambodia, ik had geluk een groep toeristen was net voor mij aan het afronden.. En wat verderop heb je de controlepost van Vietnam.. Zij waren te voet en ik op de brommer.. Heb hun kunnen voorbij steken aan de controlepost in vietnam.. Daar hebben ze m'n temperatuur gemeten en kon in inchecken.. Heb niets moeten betalen en in tegenstelling tot de rest, werd mijn bagage niet gecontroleerd.. Ha Tien ziet er prachtig en gezellig uit.. Na over een grote brug te rijden, waar ik een mooi zicht had op de monding van de rivier.. Heb ik in een bureautje een bootticket gekocht.. Tegen 11h45 was ik aan de bootterminal.. Om 13h15 vertrekt mijn boot (Superdong VI).. De weg naar Ha Tien was mooi, prachtig zicht! Lichtgroene rijstvelden met bergen erachter en links de zee.. Geen regen gehad en slechts lichte bewolking.. Het was warm, maar aangenaam..

Ik heb een hotelletje gevonden in Phu Quoc die mij wel aanstond.. Straks daar eens gaan zien en terwijl mijn vliegtuigticket regelen naar Ho Chi Minh later deze week..

___

Om 12h25 heb ik de boot kunnen opstappen.. Ik had 20$ betaald aan de motard die me bracht.. Dit voor de weg van Kampot naar Ha Tien en m'n bootticket van Ha Tien naar Phu Quoc.. De boot is zeer deftig.. Wat een verschil met de boot van zondag! Zonet wat gesproken met een Vietnamese mevrouw, welke een bar heeft op het eiland.. Ze is op weg van Saigon naar het eiland.. Ze heeft me wat tips gegeven..


____

Na een dik uur op de boot gezeten te hebben.. Ben ik aangekomen op Phu Quoc (Bai Vong).. Het is nu kwart voor vier.. Ik zit in bar, ik heb geld van de atm gehaald.. Hier geen dollar.. Zit nu wat te drinken in een bar in Duong Dong.. En zal straks naar een hotel gaan, kijken of er nog plaats is..

____

Het is opvallend hoe weinig mensen engels spreken.. Enkel in taxi's, op de markt en in de duurdere hotels spreken ze engels.. Mijn hotel is pover.. Ik blijf er 1 nacht en kijk uit naar iets anders.. Heb een wandeling gemaakt op het strand, gewoon geweldig! Was meteen ook een sunset wandeling.. Taxi genomen naar het centrum, de avondmarkt.. Niet gewoon.. Overal vis, ze verkopen hier lobsters, king crab, inktvis, octopus, noem maar op.. Naast de kraampjes een bbq en erachter telkens tafels met een bar.. Waar je het kan opeten.. Ik heb het gevonden.. Hier zal ik de komende dagen avondeten.. Op het einde van de markt heb je een pier en prachtig uitzicht.. Ik heb hier 5 spring rolls gegeten voor 0,40€.. Een plateau met zotte wulloks voor 6€.. Ze verkopen ook grote lobsters (kreeft) voor 50€/kg.. Alles is hier super lekker..

  • 22 Juli 2015 - 16:07

    Danny:

    ja honger ga je daar zeker niet hebben, de markt kraampjes op de foto zien er wel zeer proper uit,
    je gaat daar enkele dagen goed kunnen uitrusten
    have fun.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 11807

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: