Phu Quoc Dag 1 - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Phu Quoc Dag 1 - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Phu Quoc Dag 1

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 Juli 2015 | Vietnam, Ba Keo

Gisterenavond nog wat rondgelopen in het stadje Duong Dong.. Een leuk en gezellig stadje.. Terug in m'n hotelkamer, waar ik geen warm water heb, amper druk op het water.. Gratis wifi, werkte niet.. Ik ben vrij vroeg gaan slapen..

De dag nadien (woensdag 22 Juli, vandaag dus) opgestaan rond 6h30.. Slechts half gedoucht ging ik naar buiten.. Ik kon niet in die kamer blijven.. Ik ging naar het strand voor een zalige ochtendwandeling! Wat hotels gepasseerd en een hotel binnengestapt waar die ik gevonden had via booking.com.. Bleek duur en niets te zijn.. (Geen ontbijt, geen restaurant, geen bezetting, geen service, ...) Opnieuw niet volgens de verwachtingen zoals booking.com voorstelde.. Mijn hotel had'k daar ook gevonden.. Dus maar een hotel binnengestapt waar ik mensen zag ontbijten met mooi verzorgd domein.. Waar ik een waaw gevoel had.. Mij geïnformeerd aan de receptie.. Had de prijs gekregen voor een kamer, bleek de minste en de beste kamers niet zo'n groot verschil te zijn.. Ik heb gevraagd of Bungalow 1 nog vrij was.. Deze heeft een terras op het strand! En ik heb geluk, zalig.. Het zit mij echt mee.. Ik kan hier mijn was laten doen, ze hebben een restaurant, prachtig strand, ze hebben m'n vliegticket geboekt naar Ho Chi Minh, die kerel heeft mij zelf gevoerd naar m'n vorig hotel, zodat in daar kon uitchecken en mijn baggage kon ophalen.. Nadat ik mij had omgekleed (zwemshort aangetrokken), lekker heb ontbeten, met gewoon een zalig zicht! Lig ik nu op het strand.. Lekker rustig, prachtig weer! Het kan me niet schelen dat het einde van deze reis nadert! Ik geniet gewoon.. En het is me gelukt om gewoon eens te chillen.. De rush en adrenaline van de voorbije weken is hopelijk nu wat uit me.. Al denk ik nu toch wat te zwemmen in deze prachtige lichtblauwe zee.. Misschien zit het toch nog wat in me ....

___

Vrijdag avond heb ik dus m'n vlucht van Phu Quoc naar Ho Chi Minh.. Daar spreek ik af met de rest.. Ik heb in dit hotel geboekt voor 2 nachten.. Vandaag hou ik het rustig.. Ik denk 2 excursies te doen, morgen en overmorgen.. De één een bootcruise met snorkelen en bezoek aan 2 eilandjes.. De ander verkenning van het eiland.. Een brommertje huren zie ik niet echt zitten hier, toch niet alleen.. Georganiseerd heb ik begeleiding en hoef ik me nergens zorgen om te maken.. De laatste dagen, No Stress ! :-) ik zie net dat ee vorige hotelgasten net zijn uitgecheckt uit m'n kamer.. Dit om 12:20.. Hopelijk hebben ze deze snel klaargemaakt.. Ben benieuwd..

___

Ongelofelijk, dit had ik niet verwacht.. Waar voor z'n geld! Ik heb hier gewoon een bungalow met ruime badkamer, 2 bedden en een prachtige view.. Zeer deftig en comfortabel met een zithoek en bureau.. Zou hier wel willen blijven, haha.. Dit heb ik gewild om deze mooie vakantie af te sluiten.. Vandaag is een luie dag.. Gewoon op het strand, genieten.. Ik ben tenslotte ook naar dit eiland gekomen voor de prachtige stranden.. Zaaalig !

Ik heb hier wat gegeten in restaurantje 20m verder.. Twijfelde eerst of ik hier iets ging eten, was het een van de betere gerechten die ik gegeten heb.. Fijne noodles met kip en groenten.. Voor 4€ had'k m'n gerecht en een cola..


  • 22 Juli 2015 - 16:11

    Danny:

    je hebt dus het paradijs gevonden, ongelooflijk hotel !!
    We zouden je direct willen achterna komen
    tracht om een klein beetje zand mee te brengen van dit strand.
    profiteer er nog van
    groetjes van ons allen

  • 22 Juli 2015 - 18:53

    Anita:

    Wauw,wat een luxe om van weg te dromen!!!!
    Geniet er maar van ,
    Warm water is er niet zo evident blijkbaar , een gat in de markt ........wie weet!!!ha ha
    Kom maar terug naar huis hoor,

    We vinden het tof dat je het ginder zo goed stelt, het zal aanpassen zijn eens je terug bent.

    Je verhalen blijven ons boeien en doen ons weg dromen, groot gelijk het nu wat rustiger te doen ,

    Tot morgen knuffel mama en papa xxxx

  • 22 Juli 2015 - 21:40

    Luc En Christine:

    Helaba michaeltje,

    Tis tof om je verhalen elke dag te lezen.
    Dat is iets anders dan aan het cabientje in Duinberegn hé.
    Ik heb wel bewondering voor je dat je alleen reist. Wel zou dat niet durven wi amai.
    Chapeau ik ben echt fier op je.

    Geniet er nog van want tzijn je laatste dagen daar.

    Dikke kus en knuffels van ons allemaal.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 11826

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: