Ho Chi Minh City dag 1 - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Ho Chi Minh City dag 1 - Reisverslag uit Xóm Chiếu, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Ho Chi Minh City dag 1

Blijf op de hoogte en volg Michael

25 Juli 2015 | Vietnam, Xóm Chiếu

Op de vlucht gisterenavond zat ik naast twee Duitsers uit Munich.. Ganse vlucht gepraat.. Hebben ook vanalles tegengekomen.. Dit is backpacken! De rij voor me zaten vietnamezen waarmee ik de dag voordien een boottrip had 's middags.. Ook nog wat gezeverd met hen.. De vlucht van een uur was zo voorbij.. Taxi in.. 10 a 15 $ betaald en aangekomen in hotel tegen 0:30.. Nog wat verhalen uitgewisseld met Yann en tegen 2:30 slapen.. Eruit om 7h en bezoek aan Co Chi tunnels.. Goede gids.. Veel uitleg gekregen.. Was toch een eindje rijden.. Daar nog geschoten met een M60.. Of was het een M16.. Jah, die vietnamezen zeggen dat met zo'n raar accent.. Dat je in het engels het verschil niet verstaat.. Ze hadden beide wapens trouwens en nog veel meer..

Daarna zette de bus ons af niet ver van het War museum.. Eerst op restaurant.. Was toen 15h.. Zot goed gegeten ! Kikker met curry saus.. Gewoon heerlijk.. In de currysaus smaakte ik wat kokos.. Echt heerlijk!

Om 16:45 naar war museum, jammer genoeg sloot het om 16:30.. Morgen om 7:30 open.. Dan proberen we het opnieuw.. De Nguyen Hue Boulevard gewoon prachtige Boulevard met hoge gebouwen en een wolkenkrabber! De hoogste van Vietnam.. Het weer sloeg opnieuw om, wat een sfeer met de bliksem.. Verder nog paar winkeltjes en een marktje gedaan en taxi naar het hotel.. Lekker wat opfrissen en wat verder genieten op een terrasje met een lemonwater.. 20h de avond is nog jong...