Phu Quoc dag 2 - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Phu Quoc dag 2 - Reisverslag uit Ba Keo, Vietnam van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Phu Quoc dag 2

Blijf op de hoogte en volg Michael

24 Juli 2015 | Vietnam, Ba Keo

Wat voor 6h wakker geworden.. De zon was aan het opkomen.. Boven de zee een rode gloed.. Ik had geen zin om op te staan, maar genoot ervan vanuit m'n bed.. Nu is het 6:20, en heb het even geteld.. Voor m'n kamer zitten al 25 Aziaten het water in.. Ze zijn altijd in een groep en blijven meestal niet lang.. Binnen 2 uur moet ik aan de receptie zijn.. Daar komen ze me ophalen voor de bootexcursie..

____

Lekker ontbeten met een magnificent view! Nu zit ik op de bus, op weg voor de boottour.. Het is nog maar 8:30 en al snikheet.. Zeker 35 graden.. Dat beloofd voor vandaag.. Ben licht verbrand van gisteren, dus dat word insmeren! Ik heb geluk, want het is regenseizoen.. In deze periode heb je nog kans op mooi weer, wist een kerel hier me te vertellen.. Volgende maand is het anders.. Al de bussen hier zijn super comfortabel, wat een verschil met Laos! Opnieuw krijg ik een fles water op de bus.. Deze keer een grote van 1,5l.. Hopelijk wat westerse mensen, want dit is een bus vol Aziaten..

____

Na mooie uitleg gekregen te hebben van Jerry, hij zei dat ik moest denken aan Tom & Jerry.. Z'n Vietnamese naam is Toi, hij zei me dat ik dit moeilijk ging onthouden.. En dat ik maar Jerry moest zeggen.. Ik denk gewoon aan Toi-Toi, haha..

Eerste stop the pearls factory.. Hier worden Parels verwerkt en verhandelt.. Voor de kust zie je plantages.. Ik zag hier een Parel voor 186.300.000 Dong, zo'n 7.800€.. Ze verkochten ook Pearl-Cream.. Zou goed zijn voor het gelaat.. 4.000.000 dong voor 100 gram.. dat is 170€ voor een potje van 100 gram.. Je kon het ze zien maken.. Geloof dat de parels gewoon vermengd worden met melk ofzo.. Vond het hier toch duur voor een souvenir.. Zeker voor je een boottrip maakt.. De manager was Australisch.. Hij zei me dat dit verscheept word naar Australië en dat Europa geen goede markt is.. Alles wat verwerkt word met parels kon je hier krijgen.. Vandaar dat ze hier meer juweel winkels hebben..

Verder staat vissen op het programma, 2 plaatsen om te snorkelen en een plaats waar je kunt relaxen en zwemmen.. Wat we binnenhalen bij het vissen, krijgen we voor lunch.. Alles onder de kilo word terug gesmeten..

___

Zonet terug van de boot gestapt.. Ik had de indruk dat we bij het vissen niet veel gevangen hebben.. Het is prachtig weer en hebben op twee mooie plaatsen kunnen snorkelen.. Het water is er warm, dit was ook zo gisteren aan het hotel.. Met veel mensen gesproken op de boot.. Tijdens de lunch, was het op z'n vietnamees.. Met stokjes en een kommetje.. Er stonden potten op tafel met allerlei eten.. Ik heb even gewacht en gekeken hoe de anderen aten.. Het was haast uit de potten eten met stokjes.. Het heeft gesmaakt.. Het is nu iets na 15h en heb een douche kunnen nemen hier aan het strand.. Hier zijn we deze morgen vertrokken.. Tegen 17h20 vertrekt de boot voor vanavond.. Waar we opnieuw zullen eten enzo.. Ik voel toch dat m'n rug wat verbrand is van het snorkelen.. Ik kon ook zee-egel kopen op de boot.. Voor een kleine dollar.. Heb dit gedaan en smaakte lekker.. Altijd leuk iets nieuws te proberen.. :-)

___

Zoals afgesproken deze avond boottocht gehad.. Vissen en dineren op de boot.. Het was lekker relaxed en sfeervol met de lichtjes.. Het eten was opnieuw super lekker ! Zou je niet denken op zo'n boottour.. Fijne noodles, met scampi's.. Langoustine, heerlijke Vietnamese soep.. Opnieuw met een dozijn mensen gesproken en tijdens het eten toonde een kerel uit Hanoi me z'n eetgewoonte.. Beiden verslikt in wasabi.. Hilarisch moment.. De crew heeft me constant gevraagd hoe het met me was en of ik iets nodig had.. Het lijkt wel als je alleen reist je een voorkeursbehandeling krijgt.. Ik werd aangesproken als Mister Michael.. Wat ik best wel grappig vond.. En zoals deze middag opnieuw zee-egel gegeten.. Deze keer rauw met wasabi en limoen.. Deze middag was ze van de bbq.. Moet zeggen, super lekker! In m'n hotel aangekomen staan m'n verse kleren op m'n sofa.. Nog even genieten van de luxe voor de terugreis en 'citytrip' naar Ho Chi Minh..

  • 24 Juli 2015 - 07:45

    Danny:

    Ja op dat Vietnamees eiland moet het prachtig zijn, de rust, de natuur en de rijkdom onder het water, je hebt er veel gezien en meegemaakt. Het eten dat je er geproefd hebt moet ook speciaal zijn, eten met stokjes zoals een echte Aziaat haha had je graag bezig gezien.
    Als je een excursie doet trachten ze zoals overal waar je op reis gaat iets te verkopen, zoals parels, glaswerk, juwelen...
    En nu je klaar maken voor de lange terug reis, terug thuis zal je je niet vervelen, want er is hier ook veel te doen, alleen kneistival heb je gemist
    groeten van ons

  • 24 Juli 2015 - 08:50

    Anita:

    Je laatste etappe , en er komt maar geen einde aan je verhaal ,het blijft voor ons boeiend en voor jou vooral genieten , je zult wel geen kilo's bij gekomen zijn zoals op andere reizen want je eet blijkbaar heel gezond en vooral heel lekker, het snorkelen moet de moeite geweest zijn en de boot trip ontspannend, zalig moet het zijn !!!!!

    Een boot vol Aziaten en jij daar tussen een kop groter niet moeilijk dat ze je" mister" Michael noemen.
    Vandaag zie je de andere avonturiers terug ,dat zal vertellen worden .....

    Geniet nog van de laatste dagen en wij kijken toch al uit naar je thuiskomst hoor, het zal een hele aanpassing zijn voor je .....
    Maar je ervaringen en je belevenissen die kan niemand nog afnemen een onvergetelijke ervaring die je voor altijd zult koesteren.

    Dikke knuffel mama en papa en nog altijd zin in een lekkere spaghetti ?

  • 24 Juli 2015 - 09:29

    Davy:

    Veel ervaring en herinneringen die je hebt van één reis en de verhalen die je verder kan vertellen.
    Toffe reis en belevingen!
    Het snorkelen moet prachtig zijn en de andere cultuur waaraan je moet wennen.
    Precies of je terug gaat in de tijd daar.
    Heel mooie foto's die je hebt getrokken!!!
    Geniet er nog van!
    En kom goed thuis!

  • 24 Juli 2015 - 09:47

    Christine:

    hey michaeltje,

    Wat ik hier allemaal lees zaaaaaaaalig kben gewoon aan het wegdromen.
    Ik wou dat ik bij je was om samen verder te genieten van je laatste dagen daar amai.
    Ja dit kan niemand je nog afnemen ik zou zeggen genieten tot de laatste minuut
    maar voor jou zal dit geen probleem zijn he.
    Gisteren zijn we samen met je papatje en mamatje gaan eten naar the beach house in Holland en
    lekker wi mmmmmmm.
    We hebben veel over je gepraat ja michael we zijn allemaal een beetje jaloers op je lol.
    geniet er verder nog van he.
    dikke kus en knuffel xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 186
Totaal aantal bezoekers 11804

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: