Kampot & Keb !!! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Kampot & Keb !!! - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Kampot & Keb !!!

Blijf op de hoogte en volg Michael

20 Juli 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Geen wekker gezet deze morgen.. En tegen 7h opgestaan.. De bar beneden is nog gesloten als ik m'n kamer verlaat.. Bezoek aan de omgeving.. Ik had een tal van tips gehad van die belgische dame van de tapasbar voor ontbijt.. De helft bleek gesloten of weg te zijn.. De andere zat er geen volk en ging ik liever niet binnen.. Langs de rivier iets tofs gevonden.. Op een eerste verdiep, in jungle-achtig decor.. Geniet ik van een franse pannenkoek met banaan en chocola.. Ik had een bordje gezien beneden met 'illy', degelijke koffie.. Vind je haast niet in Cambodia.. De Cambodjaanse koffie van gisteren in het hotel mocht ik niet.. Ik heb hier een prachtig zicht.. En dit zijn de dingen waar ik van geniet..

Ik tracht een bootje te vinden voor de rivier deze morgen.. Vanmiddag een tour op tuc tuc naar o.a. Keb.. En misschien doe ik morgenochtend nog bokor.. Ik vraag dit even na in de tapasbar deze middag..

De kamer zeer aangenaam en deftig.. Ik dacht 16$ per nacht.. Wel geen warm water.. Dit is dan ook het enigste minpunt.. Het grote pluspunt is het deftige tapas restaurant en de Nederlandstalige ontvangst..

Kampot is een rustige stad.. Ben blij van de drukte in Sihanoukville weg te zijn.. De rivier geeft rust.. Het landschap is geweldig.. Mooie dijk langs de rivier.. De huizen zijn gezellig en lijken oud frans.. Ik denk hier 2 nachten te blijven.. Als ik morgen avond op het eiland Phu Quoc (Vietnam) zit ben ik tevreden..

____

Naar het hotel gegaan na mijn ontbijt.. En meteen een tuc tuc laten komen, richting Keb.. Na eerst de grotten en een peper plantage te hebben bezocht, aangekomen in keb.. De peperplantage was de moeite.. Tussen de planten hebben ik en m'n driver een peperbolletje van de plant geplukt en opgegeten.. De driver verslikte zich.. Een grappig moment, ik kon er blijkbaar beter tegen.. In keb, een kort bezoek aan het strand.. Daarna krab eten wat verderop.. Voor 14$ had ik een cola, een biertje, een portie krab (3 stuks) 'crab with kampot pepper' en een gerecht met zeevruchten voor m'n driver.. Ongeveer 10€.. Ik was een uur bezig toen m'n driver me kwam opjagen.. Het was al 15h.. Om 16h30 had'k m'n boot.. Sunset boattrip.. Ik zei hem dat'k om 16h terug moest zijn.. De krab was ongelofelijk! Met een zotte view over de oceaan..

Ik was stipt 16h terug in Kampot, 20min een pint gedronken in een bar.. Dan de boot op.. 3,5h hebben we rondgevaren.. Eerst met een koppel uit Nice gesproken.. Daarna boven met een paar van Parijs.. Het was gezellig en met een prachtig uitzicht en zonsondergang, keerden we terug in regenachtig weer.. Prachtig in het donker! Zalige dag was dit.. Morgen naar Bokor.. Pick-up om 8h.. En tegen de middag naar Ha Tien.. Daar blijf ik een nachtje slapen en boot op woensdag 8h naar Phu Quoc.. Dit is gewoon genieten !!

Nu in bar, waar ik mijn kamer heb.. Nog wat eten en er vroeg in.. Het beloofd een leuke dag te worden morgen.. Hopelijk hetzelfde weer als vandaag.. :-)

  • 20 Juli 2015 - 18:37

    Tante Martine :

    Dag Michael, eindelijk eens geen melding van onderhoud van de site zodat ik je kan volgen. Blijkbaar is het de moeite en geniet je van een toffe reis. Een ervaring die je niet gauw zal vergeten, profiteer er nog van met volle teugen . Groetjes tante Martine

  • 20 Juli 2015 - 18:45

    Christine :

    Hallo Carolien'tje en reisgenoten,

    Hopelijk gaat alles goed met jullie en hopelijk niet teveel regen.

    We kijken al uit naar de reisverhalen en reisfoto's!

    Groetjes,
    Mama, papa, Frederik, Saskia en de rest!

  • 20 Juli 2015 - 18:54

    Nonkel Freddy :

    Prachtig reisverslag, welkom thuis met mooie verhalen en ervaringen.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 11779

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: