boottocht Sihanoukville - taxi naar Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu boottocht Sihanoukville - taxi naar Kampot - Reisverslag uit Kâmpôt, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

boottocht Sihanoukville - taxi naar Kampot

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 Juli 2015 | Cambodja, Kâmpôt

Om 2h alweer klaar wakker.. Gelukkig nog een uurtje of twee kunnen slapen.. 6h eruit, douchen, zak maken.. 7h ontbijt.. 8h pick up voor boottrip.. Terwijl ik m'n zak maakte heeft het een hevige vlaag gedaan.. Het ziet er nog steeds bewolkt uit.. Hopelijk zijn de weergoden wat gunstig vandaag.. Al ziet het er niet zo best uit, als ik naar mijn weer-app kijk.. De dame aan de receptie heeft vervolgens nog m'n taxi geregeld voor vanavond.. M'n hotel in Kampot heb ik gisteren nog gereserveerd..

Tegen kwart voor 9 kwam een Tuc Tuc achter me.. Nog steeds aan het regenen.. Tegen 9:30 zouden we vertrekken met de boot..

Tegen 9:45 eindelijk de boot op.. Er zit hier echt veel volk op.. Allemaal Aziatische toeristen.. Geen westerlingen te zien.. Ik leerde een paar zuid-koreanen kennen.. Zij gaan naar een eiland om morgen terug te keren.. Ik begrijp het niet goed, dit was toch een 3-eilanden tour.. Ochja we zien wel.. Anders bezoek ik gewoon het eiland en keer ik tegen 17h terug.. Zo staat het op m'n ticket.. Over het eten en de drank die inbegrepen was, zie ik straks wel.. Met een beetje geluk kunnen we om 10h, binnen 5min. Vertrekken..

3h op de boot gezeten.. Gesproken met de Koreanen van op de Tuc Tuc en een kerel uit Ho Chi Minh.. Het was enorm aan het gieten.. Deze boot vol van de Aziaten, ik was de enige westerling denk'k.. Was duidelijk niet tegen de regen bestemd.. Overal kwam er water door het plafond.. En de vloer was zeiknat.. De ganse dag regen.. Het had anders gekund.. Ik zit nu op het eiland: 'Koh Rong Sanloem'.. Ik dacht dat we 3 eilanden gingen bezoeken.. Maarja, met dit weer ben ik blij dat'k eindelijk droog binnen zit.. 2 uurtjes ben ik terplaatse, dan de boot terug naar Sihanoukville.. Daar heb ik tijd om me klaar te doen voor taxi naar Kampot..

____

Twee uurtjes waren zo voorbij.. Nog gesproken met een aardige Deense..
Echt overal spreek je gewoon met mensen.. Bij het opstappen van de boot beginnen spreken met 2 Poolse koppels.. Wat tips gekregen, want zij doen de weg andersom.. Zij zijn ook in Vietnam geweest.. De meesten die ik tegenkom, zijn enkele maanden onderweg.. Het is gelukkig geminderd met regenen en het regent niet meer binnen in de boot, voorlopig toch.. Al is het overal zeikenat! Plafond, vloer, zetels, enz. ..
Had me wat anders voorgesteld van de boottocht.. Het was gewoon wat op een boot zitten en wachten op terugkeren.. Ochja, zo heb ik dit eiland ook gezien.. Al was het slecht weer.. Het valt op dat iedereen zeeziek word.. Ik ben blijkbaar een van de enige die geen last heeft.. Kijk uit naar de douche van straks..

____

In het terugvaren heb ik mij het laatste stuk, buiten, op de neus gezet.. Zo had ik een zicht van 180 graden, wat anders of door een raampje te kijken..

____


17h30 eindelijk aan land.. Ik vroeg me af of ze me ook terug naar het hotel zouden brengen.. De plaats van aanmeren is niet waar ze ons kwamen ophalen.. Tis te zeggen, aanmeren.. In het midden van de haven ging hij voor anker liggen.. En met kleine pendelbootjes werden we aan land gebracht.. Ons ophalen was aan de pier, niet ver van de busstop.. Op wandelafstand van het hotel.. (Had daar de dag voordien gepasseerd toen ik te voet naar het hotel wandelde) een Tuc Tuc bracht ons daar..

Op het pendelbootje, riep een jongen 'free tuc tuc follow me'.. Die heb ik dan gevolgd.. En na een half uur in die tuc tuc te wachten op meer mensen (een stel chinezen) konden we verder..

Eens in het hotel, waar ik me wat heb opgefrist.. Taxi richting Kampot.. Er rijden geen bussen savonds.. En normaal ook geen taxi's zei de chauffeur me.. Al snel werd me duidelijk waarom.. Geen verlichting, slechte wegen met enorm veel putten, tegenliggers met telkens hun grootlichten op, overstekende dieren, brommers in panne aan de kant of zonder verlichting op de baan.. Dit was een zeer vermoeiende rit voor de taxi chauffeur.. Een leuk gesprek gehad met hem.. Rond 9h en uiteindelijk vroeger dan gedacht, aangekomen in Kampot.. Ik heb een kamer geboekt boven een tapas bar.. Aan telefoon klonk die mevrouw europees.. Toen ik binnen kwam vroeg een van de dames me naam.. Toen vroeg ze 'spreekt u ook nederlands', ik zit hier op een kamer bij belgische uitbaters.. Ik zag twee nederlandstalige dames en één engelse.. Het is raar om nederlands te spreken.. Na me baggage in m'n kamer te zetten, zette ik mij aan tafel.. Ik had enorm veel honger.. Ze kwam de kaart brengen en zei me de suggestie van de dag.. Chili Con Carné.. Ja de keuze was meteen gemaakt.. Na al dat Aziatisch eten, zat ik al de ganse dag aan spaghetti te denken.. En dit is gewoon nog beter..

Een koppel die eerst buiten zat, waarvan ik dacht een woordje nederlands gehoord te hebben, kwam te tafel naast me zitten.. Nederlanders van tegen eindhoven net aan de grens.. Ze hadden exact hetzelfde traject afgelegd als ik.. Ze konden de vlucht niet nemen van Bangkok naar Hanoi, omdat ze geen visum hadden.. Dus zijn ze naar Cambodia gegaan.. Heb zo goed als dezelfde plaatsen gedaan als ik.. Was een tof gesprek.. Echt overal spreek je met mensen.. Na samen nog een limoncello gedronken te hebben, ging ik slapen.. Het was 22h30

  • 20 Juli 2015 - 07:48

    Danny:

    ja die regen, je zit in de tropen en het is nu regenseizoen, volgens google zijn september en oktober het natst.
    Toch wel een avontuur op die boot, in deze landen is het beter om visueel de kwaliteit van de vaartuigen te controleren voor je aan boort gaat, deze kunnen nogal gammel zijn
    Tof dat je zoveel mensen leert kennen, en toevallig dat je nu in een hotel met Belgische uitbaters zit.
    Die taxi rit moet echt zoals in een film geweest zijn, pikdonker en een baan vol putten.
    Die chili con carne zal wel gemaakt hebben.

    groetjes van thuis

  • 20 Juli 2015 - 09:24

    Anita:

    Hallo avonturier,


    Ik denk dat je een besmettelijke ziekte ook kan doorgeven via de pc, ha ha , want ik en papa ( allé papa had de microbe al in zich ) heb het ook te pakken , dit willen we ook mee maken , je te horen en je blog te lezen laat ons mee genieten van je avontuur die ons doet weg dromen,

    jammer van de regen maar troost het is hier ook niet veel beter en wij hebben normaal geen regen seizoen ,
    (hier noemen ze dat typisch Belgisch!!!) , het moet leuk zijn om al die verschillende nationaliteiten van mensen tegen te komen en jullie ervaringen en tips met elkaar te delen ,
    de verassing om bij thuis komst chili con carne voor je te maken valt in het water nu die Belgische dames mij voor waren , maar het moet gesmaakt hebben , tweede optie spaghetti hou ik in petto ,misschien komen ze ginder nog met een verrassing voor de boeg , ik hoor het wel !!!!

    Zoals papa reeds zegt je waant je waarschijnlijk soms in een film , maar dit is pure realiteit !!!
    Hier zouden de boten al lang op hun rust plaats liggen en zouden de mensen dit niet voor mogelijk achten om zo met een lekkende boot te varen , ze zouden hier nog wat een ambras maken zeker en hun geld terug eisen !!!


    Je laatste week is ingezet en we kijken al uit naar nog meer avontuurlijke verhalen van je , blijf voorzichtig en blijf genieten van het prachtige land !!!!

    Dikke knuffel mama en papa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 393
Totaal aantal bezoekers 11784

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: