Siem Reap dag 2 - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Siem Reap dag 2 - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Siem Reap dag 2

Blijf op de hoogte en volg Michael

16 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Vanmorgen uitgeslapen tot 6h ;-) .. Zak gemaakt, ontbijt in hotel en om 8h stond m'n Tuc Tuc klaar.. Hele dag tempels bezocht.. Het is echt indrukwekkend! Niet te geloven dat er zoveel zijn, en telkens weer adembenemend.. De Angkor Wat is het bekendste en grootst.. Deze heb ik nog eens rap gedaan voor de sunset op een tempel in de buurt.. Het was moeilijk m'n rug te draaien.. Misschien zie ik dit nooit meer terug.. Daar mag ik niet aan denken.. Heb enorm veel foto's gemaakt en gefilmd.. De sunset vond ik ook niet zo'n meerwaarde.. Maar opnieuw was het bewolkt (zoals de sunset bij Angkor Wat gisteren).. Ik kan best geloven dat dit zot is om te zien..

Ik ben wel in't zak gezet door m'n driver.. Had hem tegen m'n principe vooraf z'n geld gegeven.. En tegen 12h was hij niet op de afgesproken plaats.. Ging hem 5$ fooi geven.. Vond dit verdient na 2 dagen.. Nieuwe driver gevonden voor 15$.. Dus 10$ verloren.. Als het dat maar is.. In ruil toffe gesprekken gehad met andere drivers.. Dit was al een avontuur op zich.. En er toch wat uit geleerd..

Daarnet zalige douche genomen in het hotel.. Visum voor Vietnam hebben ze voor mij in orde gebracht.. Was hebben ze gedaan, m'n bus voor vanavond geregeld naar Phnom Penh.. Deze is blijkbaar vervroegd van 0h30 naar 22h.. Ik vermoed om 5h in de hoofdstad te zijn.. Ik tracht daar een boot te regelen voor volgende week naar Ho Chi Minh City op de Mekong.. Schijnt zot te zijn!! Eerst zou ik nog naar Sihanoukville.. Misschien doe ik Kep ook.. Ik zie dit ter plaatse.. Denk dat'k gewoon een toeristisch bureautje binnenstap in Phnom Penh.. Morgen naar de killing fields.. Ben toch al vroeg op.. Al ben ik er nog niet uit wat ik met m'n rugzak zal doen.. Tijd genoeg om na te denken op de bus ;-) ..

  • 16 Juli 2015 - 17:46

    Danny:

    michael
    machtig wat je allemaal meemaakt, ja die tempels zijn echt prachtig en dan het gevoel dat je hebt als je er voor staat,
    siem reap is een open lucht museum op zichzelf
    vannacht terug een bus naar de hoofdstad, waar er een miljoen brommertjes door de straten rijden
    de killing fiels is natuurlijk een minder mooi hoofdstuk uit de geschiedenis van cambodija
    maar toch moet je dit gezien hebben
    ook ga je een zeer mooie boulevard aan de mekong rivier zien

    zoek in de nabijheid van de mekong aan de boulevard een frans restaurant.

    groetjes en wees voorzichtig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 11821

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: