Phnom Penh - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Phnom Penh - Reisverslag uit Chroŭy Chângvar, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Phnom Penh

Blijf op de hoogte en volg Michael

17 Juli 2015 | Cambodja, Chroŭy Chângvar

Deftig hotel gevonden langs de Mekong.. Prachtige view uit kamer.. Hotel ziet er oud frans uit qua stijl.. Eigenlijk vind ik dat de hele stad er frans uitziet.. Doet me denken aan Nice eigenlijk.. Zeker met de promenade met palmbomen.. Dat dit een franse kolonie geweest is, zal daar wel voor iets tussen zitten.. Al zijn de monumenten typisch voor hier.. Boeddhistische/hindoeïstische stijl.. Het hotel zelf is wat minder of de voorbije twee dagen.. Maar kan niet klagen, als ik naar de prijzen kijk van de naastliggende hotels..

Ik heb me geïnformeerd over mijn vervoer voor de komende dagen en wat er zoal te doen is..

Dit is momenteel de route die ik zou volgen:

Morgenochtend bus naar Sihanoukville.. Overnachting en naar Kampot en Kep.. Ik wil gewoon de zee zien! Schijnt daar prachtig te zijn.. Ik Kep zou ik overnachten en vervolgens de bus naar Phnom Penh.. Waar ik de boot neem naar Chau Doc (Vietnam) en vervolgens een boot naar Can Tho.. Vandaar de bus naar Ho Chi Minh City (Saigon).. Ik heb afgesproken met de rest op donderdag.. Of we er op tijd geraken, laten we elkaar weten.. We hebben afgesproken, dagelijks te zeggen waar we zitten aan elkaar..

Het is mogelijk dat ik ergens een dag langer blijf.. Dit zie ik op het moment zelf.. De vlucht op 26 Juli, is dan ook het enigste die vast ligt..

Vandaag heb nog het volgende gedaan: bezoek aan Killing Fields +- 16km buiten de stad.. Daarna Genocide museum in Phnom Penh.. Vervolgens de Russian market.. De Killing Fields en Genocide museum waren zwaar.. Kreeg het toch wat moeilijk.. Tussen 1975 en 1979 heeft het regime hier 1/4 inwoners afgeslacht en gefolterd.. Vergelijkbaar met wat gebeurde tijdens WWII.. Miljoenen mensen zijn toen omgekomen.. Op beide plekken waren resten zichtbaar.. Het is frustrerend om te horen dat in 1997 nog een aantal medeplichtigen aan de macht waren.. Uiteindelijk zijn ze pas in 2007 allemaal veroordeeld.. (Als die nog leefden)

Verder doe ik alleen nog maar prettige dingen, al kun je niet naast de geschiedenis van een land kijken als je die bezoekt.. Hoe wreed het soms ook is.. Nog een drankje langs de Mekong en dan mijn busticket voor morgen reserveren.. Ik zal het niet te laat maken vanavond.. Want ik heb nog niet veel slaap gehad deze reis.. Morgen wekker om 6h30..

  • 17 Juli 2015 - 14:13

    Danny:

    ja de killing fields zijn geen lachertje om te zien

    de foto's die je gemaakt hebt bij de Mekong: de omgeving ziet er vanaf hier modern uit, een mooie boulevard, moet in tien jaar veel veranderd zijn.

    groetjes van ons allen

  • 17 Juli 2015 - 17:37

    Anita:

    Hallo Michael

    We vinden het tof dat je zoveel beleeft , geniet en je plan trekt , we beleven je avontuur mee hier aan het thuisfront .

    Je blog leest vlot en heeft excact weer hoe je je daar voelt , dat vinden we super !

    Wij zitten volop in de verjaardagsfeestjes ,deze avond bij Annelies en Sammy en morgen bij Nathaly en Tom en de weergoden zijn tot nu toe goed gezind ,ook voor de rommelmarkt zondag verwachten we de zon en een warme temperatuur .

    Je zit al over de helft van je avontuur ,geniet er nog met volle teugen van en al wat je al beleeft en gezien hebt kan niemand je nog afnemen ,het is een levenservaring die je nooit meer zal vergeten.

    We zullen toch blij zijn om je terug te zien en je verhalen nog eens te horen, blijf voorzichtig en we kijken al uit naar je volgend verslag.


    Nog veel plezier mama en papa xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 193
Totaal aantal bezoekers 11786

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: