Siam Reap - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Siam Reap - Reisverslag uit Phumĭ Ta Phŭl, Cambodja van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Siam Reap

Blijf op de hoogte en volg Michael

15 Juli 2015 | Cambodja, Phumĭ Ta Phŭl

Deze morgen wekker gezet om 3h45.. Had afgesproken met de Tuc Tuc driver om 5h.. Zodat we tegen 5h30 aan de Angkor Wat zijn.. Dit voor de Sunrise.. Al vond ik dat effect niet zo speciaal, misschien komt het omdat het licht bewolkt was.. De Angkor zelf was gewoon adembenemend ! Hier heb ik naar uitgekeken.. Gewoon prachtig.. Ik heb diverse tempels bezocht en zal dit bezoek spreiden over 2 dagen.. Ik zal ze niet allemaal kunnen zien wand het gebied is ruim 230km2 groot.. Dat er jaarlijks meer dan 2 miljoen bezoekers komen, kon je goed merken.. Toen in het gebied binnenreed was het precies een konvooi Tuc Tucs zo ver ik kon zien voor en achter me waren ze er.. Ik heb er tot ongeveer 10h30 doorgebracht, dan naar de floating Village.. Ik moet zeggen dat het hier wel wat duurder is of in Laos.. Al is er hier ook zoveel te zien! Ze vroegen 40$ voor het bootje.. Ik heb toen een koppel Australiërs tegengekomen en gevraagd of ik meekon met hen.. Toen was de prijs 20$.. Zeer toffe mensen.. Hebben samen wat gedronken en deze avond opnieuw afgesproken.. Op het water moesten we nog 5$ betalen voor een ander bootje.. En wat later vroegen ze ons of we een zak rijst wouden doneren aan een school op het water voor 50$ dit hebben we afgewezen.. Jammer dat het hier wat commercieel geworden is.. Blijkbaar was dit vroeger niet zo.. Al is dit wel een toeristische bestemming.. En zeker de moeite waard! Zowel de tempels als het meer..

Daarna heb ik de chauffeur gevraagd mij te voeren naar een restaurant, ik gaf aan hem de keuze.. Een goeie keuze bleekt later.. Typisch Cambodjaans restaurantje, heerlijk eten! Al keken ze wat raar naar mij, die vreemdeling.. Een kop groter of hen.. Ik betaalde er 1$ voor de maaltijd en 0,5$ voor een cola.. Met nog een fooi erbij.. Dat was ze blijkbaar niet gewoon..

Daarna bracht de chauffeur mij naar culture village.. Toen ik mijn ticket wou afgeven aan een paar meisjes aan de balie, begonnen ze te lachen.. Gebeurd hier wel vaker dat ze lachen, is hun cultuur is dit gewoon.. Toen ik vroeg waarom ze lachte, zeiden ze 'you're so tall', ja ik ben wel een kop groter dan hen.. Ik moest nog zeggen dat'k bijna 1m90 ben.. Het ene meisje dat m'n ticket moest geven blokkeerde echter.. Een ander meisje gaf het aan me.. Blijkbaar zijn westerse mensen toch niet zo gewoon..

Het park zelf had ik al rap gezien, de vele show's gaf ik niet veel aandacht aan.. Misschien zijn wij bij ons wat teveel gewend met dit soort dingen.. Ik had al door dat er ook massages gegeven werden.. En voor $11 kreeg ik een body en feet massage voor een uur.. Toen had'k door dat'k vrij moe was..

Aan het hotel aangekomen, m'n was opgehaald, in het zwembad gerelaxed, zalige douche genomen.. Na een avondmarkt gedaan te hebben, had'k met de Australiërs van deze middag afgesproken.. Een tof koppel.. Gezellig wat gedronken.. Goed gegeten.. En elkaar uitgedaagd om insecten en een spin te eten.. Ik moet zeggen dat dit wel lekker was.. Na nog een gezelschapspel te spelen met tequila en een cocktail.. Ging ik slapen.. Morgen om 5h30 staat m'n wekker.. 8h afspraak met tuc tuc driver.. Intussen moet ik mij nog klaar doen, ontbijten en uitchecken.. M'n visum voor vietnam word verwacht om 19h.. En ik verwacht m'n chauffeur om 8h.. 'S avonds sunset aan angkor.. M'n bus naar Phnom Phem heb'k tegen 0h30.. Zal nog een zware dag worden..

  • 16 Juli 2015 - 13:10

    Anita En Danny:

    Hallo Michael,


    We worden hier jaloers van al je verhalen en ervaringen en papa beleeft zijn reis opnieuw .
    jammer dat je op je ééntje bent maar je trekt goed je plan zo te horen , we zijn blij je ook elke dag telefonisch te horen ,geniet er van want je zit al half weg in je avontuur, wees voorzichtig en geef je ogen de kost voor wat je nog allemaal zult zien !!!!

    Het weer hier is typisch Belgisch , gisteren regen en vanaf vandaag weer zomerse temperaturen.


    Een dikke knuffel mama en papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Michael

Actief sinds 02 Juli 2015
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 11780

Voorgaande reizen:

04 Juli 2015 - 27 Juli 2015

Rondreis Laos - Vietnam

Landen bezocht: