Luang Prabang dag 2 ochtend - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Luang Prabang dag 2 ochtend - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Luang Prabang dag 2 ochtend

Blijf op de hoogte en volg Michael

11 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Zaterdag Luang Prabang 2

Zoals in het vorige stukje heb ik na de boeddhisten hun ochtend ritueel de heuvel Phou Si bezocht, ja uitgesproken zoals 'pussy' :-)
Bovenop adembenemend uitzicht van 360 graden, en de gouden That Choum Si..
Diverse beelden en tempels sieren de heuvel.. Ook het koninklijke paleis is aan de voet van de heuvel..

Verder naar Ban Aham met de Wat Aham en Wat Vixun..
regelmatig kom ik kleine marktjes tegen..

Ik passeerde de Sisavangvong brug, deze verbind Loang Prabang over de Nam Khan rivier met het noord oosten.. Deze brug is enkel voor tweewielers..

In de Wat Pa Nha Thup heb ik toch een kippevel momentje gehad.. Dit was precies een tropisch dorpje waar boeddhisten wonen, ernaast tempels en stoepa's verder een 3 grote koepels waar ze dingen verbranden of bbq's.. Dit was niet duidelijk :-)

Nu is het 8h30 en ik zit aan de ontbijttafel :-), veel gedaan in 2 uurtjes..

• 11 Juli 2015 - 10:04

Nathaly:

Hey boys,

Super om jullie verhalen te lezen, we krijgen er zelf al zin in om te reizen :) al zou al dat stappen voor mij wat moeilijk worden , die massages daarentegen zaaalig ;) haha...
    Lukt het wat met de rugzakken? of kan je die dan iedere keer in jullie hostel/hotel laten liggen?
    Gelukkig is het leven daar goedkoop dat maakt de dure vlucht wat dragelijker hehe...
    Hier ist ook mooi weertje nu , maar zal moeilijk worden om jullie daarmee jaloers te maken e hehe :)
    Geniet er maar van en veel foto's nemen om de thuisblijvers te laten meegenieten van jullie ongelofelijke reis! once in a lifetime wss....
    Veel zonnige groetjes uit het warme belgie ;)

Tom en Nathaly
    xx

• 11 Juli 2015 - 14:29

Anita En Danny:

Zalig gewoon om je verhalen te lezen ,we voelen de rust die je ervaart boven op de heuvel ook , groot gelijk dat je ervan genoten hebt na het vele stappen en alle trappen .
    Tot nu toe nog niets vergeten mee te nemen van het thuis front ?
    De hostels en of hotels zijn die proper en wat comfort?
    Het begint te kriebelen om ook op ontdekking te gaan , ondertussen kijken we al reikhalzend uit naar je volgend verslag!!!!!

Tot later mama en papa xxxx

• 11 Juli 2015 - 14:57

Christine Keereman:

hallo carolien en reisgenoten,

Leuk om te horen dat jullie het goed stellen.
    Het is leuk om jullie verhalen via deze blog te volgen, jullie maken ons jaloers :-)

Zorg goed voor elkaar en geniet met volle teugen van de hele reis.
    Tot heel binnenkort.

groetjes mama, papa en Frederik