Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Luang Prabang - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Luang Prabang

Blijf op de hoogte en volg Michael

10 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Rond 1h werden we opgeschrikt door een luide knal, wat later toen we bovenop de helling waren stopte de bus.. In een kort stuk tussen twee bochten.. Een klapband.. Eerst hadden we de geur van rubber al wat opgemerkt.. Met deerlijk materiaal en een kleine handkrik hebben ze het binnenste wiel van de achteras vervangen.. Ondanks een flinke onweerder konden we Ruim 2 uur later weer verder..

Na amper een uurtje geslapen te hebben, zijn we rond 6h aangekomen in Luang Prabang..
We hebben ons ingecheckt in een hostel, waar we na ons gedoucht te hebben, een Tuc-Tuc voor een dag hebben genomen.
Eerst naar een olifantenpark, waar we een tour hebben gedaan op een olifant..
Daarna met een typisch bootje, de Mekong-rivier over om 2 grotten te bezoeken.. We hadden gehoord over een whiskey-village.. Hier word sterke drank gemaakt met schorpioenen en slangen in de fles..
De Tuc-Tuc bracht ons dan naar het andere uiterste punt van Luang Prabang voor de Kuang-Si watervallen.. Hier eerst typische vissoort van hier gegeten op de bbq.. Was zeer lekker.. In het domein zaten er ook beren en diverse zeldzame plantsoorten.. De watervallen waren prachtig.. Dit was zeker de moeite..

• 10 Juli 2015 - 22:22

Anita En Danny:

Hallo toeristen,

Wat spannend de reisverhalen te lezen en ons in te beelden in jullie sfeer!!!
    Het moet inderdaad soms wel een cultuurschok zijn om dit alles te beleven.
    Week één zit er bijna op nog twee weken vol avontuur voor de boeg.
    Ja de bussen en alle andere vervoersmiddelen zijn zeker aan de primitieve kant, autokeuring is hun waarschijnlijk vreemd met alle gevolgen van dien.
    Maar zo te horen doen de massages jullie heel veel deugd.
    De tour op de olifant is wel niet aan mij besteed, weet je nog op de kameel !!!!maar het moet wel tof zijn.
    De grotten en watervallen moeten wel indrukwekkend zijn .
    Geniet van de volgende twee weken en we kijken al uit naar het volgende reisverslag!!!!!
    En wij beginnen ook al te dromen .......

Dikke knuffel en vele groetjes ook aan Yann en de meisjes

Anita en Danny xxxx

• 10 Juli 2015 - 22:44

Danny:

wauw, wat ik allemaal lees doet mij echt goesting krijgen om jullie achterna te komen
    Asia is echt een van de tofste bestemmingen om te gaan
    olifanten, tuc tuc, allemaal dingen die we hier niet hebben
    de mensen zijn er vriendelijk, het eten is er lekker
    moet echt een machtige ervaring zijn
    geniet ervan samen met Yann en de meisjes
    ik ben er zeker van dat jullie nog vele toffe dingen zullen meemaken
    geniet ervan en vergeet de slechte start van jullie vakantie