Vang Vieng 2e stop in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Vang Vieng 2e stop in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Vang Vieng 2e stop in Laos

Blijf op de hoogte en volg Michael

09 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Donderdag

Rond 8h opgestaan en plaatselijke boterkoeken gegeten..
Tegen 9h kwam een tuctuc busje ons ophalen voor kajaktocht en bezoek aan grotten

Na een wandeling tussen de rijstvelden kwamen we bij een water cave.. Die konden we in via een pool buiten met tubing banden en een zaklamp op ons kop.. Met een touw konden we de lange grot in.. Waar we ongeveer 45min rond konden gaan..
Op het eind deden we even onze lichten uit en was het pikdonker, voor we het traject met de touw terug deden..

Daarna was het bbq, zeer lekker en verzorgd.. Natuurlijk met rijst enzo..
Dan de weg terug via de rijstvelden waar we nog even de elephant cave bezochten..

Dit was een grot in een rots die midden in de velden stond.. Zeer mooi om te zien.. Vroeger was er blijkbaar een waterval in, welke nu niet meer is.. De naam komt van een olifanten vorm in de wand.. Zeer mooi

Het tuc tuc busje terug op en wat verder de rivier op met kajaks, een ongelofelijk mooi landschap! Haast niet te omschrijven..
De rivier af tot we terug in vangvieng waren..

Wat verder konden we fietsen huren.. Waarmee we naar de blue lagoon reden, 10km verder.. Dit op een weg die in slechtere staat was dan onze slechtste kasseiwegen.. Met dalen en klimmen.. De blue lagoon zelf vond ik niet zo indrukwekkend, misschien omdat we al te veel van het moois dat Laos te bieden heeft hebben gezien..
Onderweg nog een paar caves gepasseerd.. Welke we niet gedaan hebben, kunnen ze natuurlijk niet allemaal doen hé..

Nog een deugddoende primitieve douche kunnen nemen in het hotel.. En nog wat gaan eten op restaurant.. Ik nam een voor en hoofdgerecht, drank inbegrepen voor 3-4€..

Om 21h afspraak aan de parking van het hotel, waar we een uur later konden vertrekken met de slaapbus van VangVieng naar Luang Prabang.. Waar ik nu eerst de tijd genomen heb om dit te schrijven..
Hopelijk niet teveel schrijffouten, ogen vallen bijna toe :-)