Vientiane eerste stop in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu Vientiane eerste stop in Laos - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Michael Meulemans - WaarBenJij.nu

Vientiane eerste stop in Laos

Blijf op de hoogte en volg Michael

07 Juli 2015 | Laos, Luang Prabang

Maandag avond alsnog de vlucht kunnen nemen vanuit bangkok naar vientiane..
Bij aankomst in vientiane nog wat de straten verkend en plaatselijk cafétje.. Supergezellig en rustig..
Deed deugd eindelijk is de reis begonnen..

Dinsdagmorgen vroeg opgestaan voor bezoek aan Vientiane, wat we allemaal gezien hebben is enorm, zoveel cultuur hier..
De patuxai (zoals arc de triomphe) alle soorten tempels en monumenten de Mekongrivier, welke laos en thailand scheid..
Op de ochtendmarkt m'n eerste shock gehad..
De geur van rauw vlees was op dit gedeelte van de markt duidelijk te ruiken, buitentemperatuur meer of 30 graden.. Eieren, kattenstaarten, organen van dieren en alle soorten rauw vlees lagen verspreid op tafels.. Ik zag geen koeling.. We zagen mensen geld tellen ernaast een vrouw met haar handen in rauwe organen roeren, tussenin een jongen smakelijk te eten.. Ik heb dit gefilmd met m'n videocamera..

Na nog een paar tempels gezien te hebben tuc tuc genomen met afgesproken prijs voor amper 10dollar.. (100.000 kip) richting buddhapark.. Toffe ervaring, park zelf had ik groter verwacht maar zeker de moeite ! Ook lekker gegeten.. Daar ook voor het eerst een korte hevige regenbui gehad.. Het is dan ook regenseizoen..

Terugtocht heeft de chauffeur ons nog door plaatselijke wijken gereden..
Was een 2uurtjes rijden door en weer en 2uurtjes heeft hij op ons gewacht aan het park.. Dit voor nog geen 10 dollar.. (100.000 kip)

Bezoek aan boeddhistisch klooster en Patuxai.. Daarna genoten van onze eerste massage van de reis.. Er zullen er zeker nog volgen.. 160.000 kip voor 2h.. En het was zalig !

'S avonds rooftop dinner met zicht op de mekong.. Was volledig open.. Hebben ons moeten verzetten, door een hevige vlaag.. Helft van ons bestek vloog weg..
Nadien nog wat gedronken daar en in ons hotel..

Woensdag om 7h op nog wat rondgelopen en wat bezocht om 13h met busje richting VangVieng.. Waar we 3h later aankwamen.. Busje's veringen defect, extreem hobbelige rit.. Prachtig dorpje.. Deed me wat denken aan mid-west dorpje.. met lange straat met zijstraatjes vol winkeltjes, resto's, tourisme bureaus en ho(s)tels..

'S avonds opnieuw massage voor 55.000kip voor 1 uur
Erna nog klein feestje gebouwd in een heel leuke tent.. Muziek uit om 12h wij ons bed in..